Проектът за строеж на Алепу е един пример за хаотичност в строителството. Въпросът е концептуален - той е огледален на държавата. Това заяви пред БНТ по повод скандалния строеж на Алепу регионалният министър арх. Виолета Комитова.
„Характерното за Алепу е, че там има две подпорни стени - едната подпира хълма на Свети Тома, а другата - пътя към шофьорския плаж. Но едната е изградена нормално като подпорната стена, а друга като клетъчна структура, която всички казват, че прилича на хотел. Точно тук идва измамата - в строежа се намират три асансьора за хотелската част, а е пуснат в изпълнение като подпорна стена”, обясни министър Комитова.
„Този обект е с две различни разрешения за строеж - такова чудо няма в моята практика“, категорична е Комитова.
Подпорната стена на Алепу е с нов собственик
Скандалът с „Автомагистрали“
Тя коментира и скандалите около дейността на дружеството „Автомагистрали“. „Имаме доказателства - ние си направихме нашата проверка по документи и изнесохме фактите, и в същия ден излезе докладът на Сметната палата, установяващ, че са пренебрегнати обществени поръчки, има концентрация в определен брой фирми, редица нарушения“, обясни министърът.
„Аз съм много огорчена, защото шефът на „Автомагистрали“ г-н Беличев не иска да напусне дружеството, защото смята, че е управлявал правилно и може би има намерения да раздава още аванси. Ние правим проверки на място къде какво е изпълнено, защото имаме ангажимент да изплатим едни 600 милиона на фирми, изпълнили проектите. Не бихме искали да ги разплатим без да видим какво е направено на място“, подчерта арх. Комитова.
„Нищо не сме спирали да строим, това е просто внушение, което се нагнетява в обществото от хора, които се чувстват заплашени“, категорична е тя. Прозрачност, законност и намаляване на корупцията - това са нейните три приоритета, към които се придържа.
Смениха ръководството на „Автомагистрали“ ЕАД
Ще бъде ли завършена „Хемус“ до 2024 г.?
На въпрос дали магистрала „Хемус“ може да бъде завършена до 2024 година, министър Комитова обясни: „Заварихме липса на готова проектност по „Хемус“ за отделни участъци. Един проект, докато се съставя на хартия, може да минат 4-5 години, а същият проект да се изпълни за една година. Това е среда, която поражда корупция, защото не може 5 години да се прави разрешение за строителство и една година да се прави този строеж“, категорична е тя.
***
Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!
От тази снимка се вижда, че строежът не е на плажа...на кого пречи тогава....В единия край на дългият плаж е Дюни в другия е въпросния строеж...а между тях безброй каравани и коли спрели на самия път, отстрани , да плажуват....,които коли никога не спират там, където се извършва строителството, защото е далече от морето...