Омбудсманът поиска SMS известие кога ни отчитат парното

13:50, 07 юли 21 25 2188 Шрифт:
Цветилена Симеонова Редактор: Цветилена Симеонова

Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до топлинните счетоводители, в която настоява да въведат SMS известяване за датите и часовете, на които ще се извършва редовен отчет на уредите за дялово разпределение на топлинната енергия. Доц. Ковачева адресира препоръката си до 34-те дружества, вписани от Министерството на енергетиката в регистъра на търговците за дялово разпределение.

Токът, парното и топлата вода поскъпват

Поводът са множеството жалби до институцията на омбудсмана от граждани, които сигнализират, че заради липса на информация не са успели своевременно да осигурят до своите имоти достъп в определените дни и часове за редовен отчет на уредите им за дялово разпределение на топлинна енергия. Тази невъзможност е довела до начисляване на максимален специфичен разход за отопление, както и до чувствително завишаване на изчисленото потребление на топла вода в неотчетените жилища, съобщиха от пресофиса на омбудсмана.

Важно е да се има предвид, че тези високи сметки, формирани „на база“ поради пропуснати сроковете за отчет, често са непосилни за гражданите и те се оказват със запорирани банкови сметки от частни съдебни изпълнители“, пише омбудсманът. При много от тези случаи не става дума за недобросъвестност от страна на гражданите. В голяма част от случаите проблемът засяга собственици на необитаеми жилища, много често те са и в чужбина, но при SMS – известие биха могли да направят организация за достъпа до тях, сочи анализът на Омбудсмана на база жалбите. 

Прокуратурата проверява цените на тока и парното

Доц. Диана Ковачева отбелязва усилията, които топлинните счетоводители полагат след края на отоплителния сезон да оповестяват графици за годишния отчет, като изпращат писма до домоуправителите и разлепват известия във входовете на сградите – етажна собственост. Тя посочва като добра практиката и справките на интернет сайта на топлинните счетоводители за регистрирани клиенти, но е категорична, че това не е достатъчно, защото има неинформирани граждани, които се жалват от неблагоприятните последици. 

Това е и причината омбудсманът да настоява всички търговци за дялово разпределение персонално да известяват своите клиенти по електронна поща или чрез SMS за двете дати и часовете на годишния планов отчет, а не само някои от тях, които вече имат подобна система.

 

***

Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама