Бари Дилър е известна фигура във филмовия свят. В миналото е бил председател и главен изпълнителен директор на две холивудски студия - Paramount Pictures и тогавашната 20th Century Fox.
Сега според него филмовата индустрията за мъртва. „Филмовият бизнес приключи“, каза Дилър в ексклузивно интервю за NPR в кулоарите на конференцията Allen & Company Sun Valley, медийна и технологична конференция в Айдахо. „Филмовият бизнес като такъв приключи и никога няма да се върне“.
Това е свързано и със значителен спад в продажбите на билети и затварянето на киносалоните по време на пандемията на коронавируса. Но Дилър смята, че става дума за много повече от това, пише БГНЕС.
Джоди Фостър получи почетна „Златна палма“
Според Дилър него разпространяването на филми в интернет е променило филмовата индустрия по съществен начин, включително по отношение качеството на филмите, които сега се правят. Миналата година няколко медийни конгломерати, включително Disney и WarnerMedia, решиха да дебютират едновременно в киносалоните и в стрийминг услугите. Това беше радикална промяна и веригите на кината протестираха срещу нея.
„Преди имаше цял цикъл“, каза Дилър, като си припомни колко време, енергия и пари са инвестирали студиата в кампании за разпространение и реклама. Целта, каза той, беше да се генерира трайно вълнение и ентусиазъм за нови филми. Според него сега това го няма.
Начинът, по който компаниите измерват успеха, също е различен според Дилър. „Преди бях във филмовия бизнес, където нещо се правеше наистина, защото ти пукаше за това“, каза той, отбелязвайки, че популярният прием е от значение повече от всичко друго.
Меган Фокс: Външният вид пречеше на кариерата ми
По време на мандата на Дилър в Paramount в края на 70-те и 80-те години студиото пуска филми като „Saturday Night Fever“. Но оттогава той е известен с работата си в телевизията. Той помогна например за създаването на телевизионната мрежа Fox. Сега в IAC той е по-тясно свързан с интернет начинания, включително Daily Beast.
Днес стриймингът е индустрия за милиарди долари и конкуренцията между компаниите за съдържание и клиенти е ожесточена. Дилър посочи Prime Video, услугата за стрийминг на Amazon, като пример за това как са се променили стимулите в развлекателния бизнес. През май компанията обяви планове за закупуване на MGM за почти 8,5 милиарда долара .
„Не е задължително системата да задоволява някого“, каза Дилър, предполагайки, че основната цел на Prime Video е да накара повече клиенти да се регистрират в Amazon Prime. „Става дума за купуването на повече неща от Amazon. Това не е ужасно нещо“, смята той.
***
Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!
Добави коментар