Свалят максималната скорост на фаталния участък на АМ „Струма“

16:09, 30 ное 21 25 3122 Шрифт:
Ирина Иванова Редактор: Ирина Иванова

Проверката на Министерството на регионалното развитие и благоустройството на състоянието на настилката, маркировката и знаците в отсечката на магистрала „Струма“, на която стана катастрофата с автобуса от Северна Македония, не откри сериозни проблеми.

„Пътната настилка е в добро състояние като грапавост и съпротивление на хлъзгане. Средната линия е с допустими граници на видимост при суха настилка. Видимостта на знаците за ограничение на скоростта е над допустимото. Поставената мантинела през 2007 г. е отговаряла на нормите“, обобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова, цитирана от „Дневник“, като уточни, че едва през 2021 г. са приети нови норми за мантинелите, които трябва да се тип „буфер“.

45 души загинаха след като пътнически автобус се запали на АМ „Струма“

Според първоначалните изводи на разследването именно мантинелата е направила катастрофата толкова тежка, тъй като автобусът буквално се е нанизал на нея, тя е пробила резервоара, а откъснато парче, останало забито в превозното средство, влачещо се по асфалта, е предизвикало искрите, от които се е възпламенила нафтата.

Единствените проблеми, които проверката открива, са, че участъкът няма Акт 16, а въпреки че има габарит като за път с ограничение 90 км/ч, в зоната на катастрофата тя е 120 км/ч. Максималната разрешена скорост е вдигната от 90 на 120 км/ч през 2013 г., или шест години и половина, след като движението по тази част на „Струма“ е пуснато. Вече е направено предложение скоростта да бъде намалена, докато се направи детайлен анализ на пътя. „На око пътят го виждаме като магистрала. Но наклоните и виражите не отговарят на изискванията за магистрала“, изтъкна министърът.

При катастрофата с автобуса скоростта не е фактор, тъй като превозното средство е конструктивно ограничено да не развива повече от 100 км/ч., а и траекторията му в последните метри, говори, че се е движило вероятно с под тази скорост. 

Етика на ръба на трагедията: Да зовеш за смирение, но да ламтиш за ексклузивност...

Беше съобщено още, че през април тази година е било възложено обновяване на маркировката, но държавната фирма „Автомагистрали не се е справила със задачата, за което ще бъде глобена.

Друга направена препоръка от МРРБ, след катастрофата, е поставяне на котешки очи на мантинелите. Сегашните са ръждясали или зацапани и не вършат никаква работа.

В средносрочен план се препоръчва подмяна на мантинелите от стар тип. Според сметките само за еластичните огради на лот 0 на „Струма“, където стана инцидентът, това би струвало 30 млн. лв.

***

Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама