Градският парламент, обяснен #7: Преди лятната отпуска СОС се готви за ударни решения

14:56, 21 юли 22 / София 25 2573 Шрифт:
Философия за София  Автор: Философия за София

Днешната сесия на Столичния общински съвет (СОС) стартира със „скромните“ 127 точки за обсъждане и гласуване, плюс допълнителни 28. Излишно е да казваме, че подобно колосално количество информация е непосилно да бъде прочетено и осмислено от общинските съветници във времето преди сесията.

Ситуацията обаче не е новост и подобно някак тенденциозно желание за „претупване“ се е наблюдавало неведнъж през годините. Достатъчно е да си припомним печално известния случай по времето на председателството на Антоан Николов, при който под прикритието на огромния брой точки за гласуване се прокараха редица пагубни за столицата решения и политики...

Едва ли днешната сесия има същите скрити намерения, но със сигурност не е редно в последното събиране на съветниците преди лятното прекъсване да има толкова много точки за обсъждане - при положение, че някои от документите са над 100 страници!

Да не говорим, че някои от докладите, които трябва да бъдат гласувани, са ключови за бъдещето на града ни.

Както и че както обикновено тотално липсват обществени обсъждания или поне те не стават наше достояние. До широката общественост не достигат новини за организирани пресконференции или пък разяснения на публично ниво по важните за града теми. Няма и информация за допитвания до браншовите организации и търсене на тяхното становище по темите. Но сега по-конкретно и по същество.

Един от докладите, внесен на днешната сесия например като точка първа, касае настилките и тротоарите в София - въпрос, който вече сме засягали под друг ъгъл в рубриката ни. По темата обаче продължават да липсват професионални стандарти за настилки. Да, важно е такъв стандарт да има, но никъде в доклада не виждаме на базата на какво точно е подготвен той, както и не става ясно с какви професионални организации изобщо е обсъждана тази толкова специфична проблематика. Как е изработен въпросният стандарт и защо толкова набързо?!

Друга важна тема, която се раглежда отново някак „на юруш“ на заседанието на СОС, касае нискоемисионните зони и пълната забрана за употреба на твърди горива – въглища и брикети на въглищна основа, от 2030 г.

Темата накратко:

От 1.12.2022 г. най-замърсяващите превозни средства не могат да влизат в малкия ринг (централните части на града) за периода декември-февруари. Втората група превозни средства няма да може да влиза в този ринг от 1.12.2025 г., а от 2028 г. това ще важи и за третата група по евростандарти.

Гратисният период за нарушителите ще бъде месец декември – тоест, при неспазване на правилата тогава няма да се налага глоба. Ефективният контрол не е проблем – той би трябвало да се осъществява от вече съществуващата система от камери.

Готви се, както знаем, и забрана за горенето на твърди горива. От 1 януари 2025 г. се забранява използването за отопление на твърди горива в сгради, разположени в 9 софийски района, където вече има изградена ТЕЦ или газова система (реално това са централни и южни квартали). От 2030 г. пък забраната ще важи вече за цяла София (отново където има инсталации). Употребата на брикети от биомаса все пак остава възможна опция.

Нали всички разбираме колко ключови са тези решения за града, но и за бита, навиците и бюджета на обитателите му?! И колко нелепо е толкова полемични въпроси да бъдат „напъхани“ в една и без това претъпкана сесия точно преди ваканцията...

Новата тарифна политика при градския транспорт също трябва да „мине“ в сесията. Освен билетите за време, останалите промени в доклада можем да определим като козметични, като старият билет за градския транспорт също ще се запази.

Смущаващи в доклада за транспорта са заложените прогнози за 21 млн. лева повече приходи на година – нещо, което наистина изглежда неаргументирано и сякаш изсмукано от пръстите. Очакванията са да се вдигне пътникопотокът, вследствие на новата тарифна политика, което не изглежда като състоятелна и оправдана прогноза. Всичко това пък изобщо не може да разреши финансовия колапс на градския транспорт, т.е. проблемите при него ще останат.

И в цялата тази какафония, банята в Банкя се дава, видите ли, на „Софийски имоти“! След проваления опит за концесия. И със спорния аргумент, че „Софийски имоти“ имат управленски опит от изграждането на комплекс „Възраждане“...

Екипът ни тепърва ще пише по тази доста скандална тема – все пак, не искаме и ние да я „напъхваме“ сред всички спорни точки и проблеми в тази статия. Защото ремонтираната баня в Банкя заслучава отделно разглеждане като класически пример за липса на стратегия и дори елементарен мениджърски подход, както и за абсолютна управленска недалновидност.

Дано междувременно подозренията ни, че прекрасната сграда ще се превърне в долнопробна баня с билетчета за по 3 лева (примерно), вместо да бъде ползвана прекрасната й спа база, не се сбъднат...  

Разбира се, в заседанието има и добри ПР-ски ходове, като например възможността да се разсрочват плащанията към „Топлофикация“ до 3 години, що се касае до софиянци с финансови затрудения.

Но това е, както е казал класикът, прах в очите на хората... И то прах, който ни пречи да видим истински важните проблеми.

***

Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама