Яко прецакаха столичани с новите карти за градския

14:07, 03 авг 22 25 3610 Шрифт:
Цветилена Симеонова Автор: Цветилена Симеонова

Опитаха се да ни убедят, че новите тарифи за градския транспорт са супер добри. По-внимателно вглеждане в промените обаче показва, че доста софиянци ще са прецакани. Яко прецакани. И в тази група влизат точно работещите хора, от които държавата очаква да ѝ пълнят хазната.

За какво става въпрос? Според новите правила отпадат съществуващите в момента тримесечни и шестмесечни карти за цялата градска мрежа, както и тези за пътуване с една линия, само за метро и комбинация между метро и една линия от наземния транспорт. Отпадат и талоните за 10 пътувания. Картите за една линия ще продължат да важат до края на годината.

Да се доверим на математиката. Карта за една линия струваше 23 лв., което за година прави 276 лв. Сега хората, които са се възползвали от нея, ще бъдат принудени да зареждат картата си за цялата градска линия, което е по 50 лв. на месец. Тоест, излиза 600 лв., ако си плащат месец за месец. Неизгодна е и годишната карта от 365 лв. – или със 89 лв. отгоре.

Тоест, просто става така, че най-евтините варианти за придвижване с градския транспорт отпадат и отново ни излиза по-добре с кола, въпреки увеличените цени на горивата

Така излиза, че новите тарифи облекчават само онези, които иначе са си облекчени – студентите, младежите и пенсионерите. Тези възрастови категории, които така или иначе си пътуват значително по-евтино с обществения транспорт в София. Защото дори и при децата има парадокс – ако досега на учениците една линия им е била около 9 лв., сега родителите ще са принудени да плащат по 20 лв. за тях за цялата градска.

Ето така, братя работещи софиянци, отново ви прецакаха.

Същото стана преди време, когато махнаха и картата, която можеше да се ползва за 2 линии. За съжаление, дори и след щателно проучване в сайтовете на институциите и Гугъл не успях да намеря статистика колко точно души ползват картите за 1 линия или са ползвали тази за 2, за да видим дали промените наистина отговарят на нуждите на софиянци.

Лошото е, че това е само поредният път, в който се случва да плащаме за услуга, която не ползваме. Да вземем например и мобилните оператори. Телефонът на баба ми е с копчета, но е принудена да плаща 20 лв. такса просто защото вече не се предлагат планове, които да не включват мобилен интернет. Но ако тук става въпрос за частни фирми с частни интереси, то с градския транспорт интересът би трябвало да е държавен.

Въпреки че пак прозира усещането, че едни хора много, ама много искат да вземат едни пари. Защото не се знае дали ще са в общината след една година.

 

***

Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!

Напишете коментар
Коментари: 1
1 Анонимен 17:40, 03 авг 22

Истината казана / написана в прав текст!!! Изродите в Столична община така и не се наядоха - все са им малко парите, които смъкват без никаква основателна причина от нас!!!!!!!!!!!!!!!!! То не са данъци, не са измислените цени на билетчето за грАДСКИЯ транспорт, цената на кратите, паркирането в "синя и зелена" зони, репатрирането на колите, за дължимите такси ако не дай Боже решиш пък да строиш - да не говорим, там е завършен кошмар!!!!!!!!!!!!!!!! Въобще, Столична община е една продънена каца, която трябва да се счупи и изгради отново, но с нови и некорумпирани хора - от кмета до последната чистачка!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама