България ще използва инфлуенсъри, блогъри, влогъри и популярни личности, за да рекламира туристическия продукт на страната. Те ще бъдат поканени от Министерството на туризма у нас, за да се уверят, че тук е хубаво, спокойно, чисто и красиво. Това съобщи служебният министър на туризма Илин Димитров в ефира на БНР.
В средата на август Димитров обяви началото на мащабна рекламна кампания на България в съседните страни, като целта е да бъде удължен сезонът и да бъдат привлечени повече гости през септември. Тогава той уточни, че в началото на септември се очаква журналистически тур от Германия, което също ще допринесе за популяризирането на страната ни.
20% спад на туристите спрямо 2019
„Като цяло ще имаме спад с около 20% спрямо 2019-а, която беше рекордната година“, обяви Димитров.
По думите му спрямо данните от предишни години почти по всички показатели имаме ръст, като на някои пазари той е в пъти – Израел, Полша, Великобритания. Има и по-трудно възстановяване на други пазари – например Германия.
„2019 г. са били около 700 000. Сега ако успеем за цялото лято да привлечем 250-300 000, бихме се поздравили. Румънците се възстановяват добре – около 700 000 очакваме да са били тази година.“
Министърът на туризма открои като причини за намалелия дял на някои от пазарите преразпределението на туристическия интерес заради пандемията и близостта ни до военните действия в Украйна.
„На няколко пъти бяха объркани картите на Европа. България беше сложена на мястото на Румъния. Какви ли не фалшиви новини се тиражираха. Плуващи мини, снаряди, бомби, ракети. Всички се упражняват на гърба на българския туризъм.“
Димитров подчерта, че бюджетите на министерството за реклама са много малки. „Даже една гимназия има повече пари, отколкото ние.“
***
Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!
Добави коментар