ПП с най-много разходи за реклама по време на кампанията

11:10, 30 сеп 22 25 2519 Шрифт:
Василена Йорданова Редактор: Василена Йорданова

Месец кампания в медиите струва 3 млн. лв. на партиите. Това показват данните на Института за развитие на публичната среда, който следи разходването на средства в предизборната кампания, която започна на 2 септември. Неправителствената организация наблюдава 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.

Политическата реклама в медиите – 2.1 млн.лв. за 20 дни

Два дни преди изборите oбщата стойност на платената политическа реклама е 3 020 075 лв.,  отбелязват от Института.

ПП с най-много разходи за реклама

В края на кампанията има сериозни размествания сред участниците, вложили най-много средства в медийния си имидж. Така на първо място вече са „Продължаваме Промяната“ с 675 020 лв. Те са вложили над 480 хил. лв. за предизборна реклама само за периода 20-28-и септември. Основният дял (над 50%) от средствата на формацията е насочен към големите частни телевизии у нас – bTV и Nova. „Продължаваме Промяната“ са разходвали значителни суми и за отразяване в БНТ (където е насочен и целият им медиен пакет), вестниците „24 часа“ и „Труд“, онлайн медии и др.

На второ място по разходи вече са „Демократична България“ с 419 231 лв. – увеличение с 47 хил. лв. за последния период на кампанията. От коалицията продължават да залагат на големите телевизии у нас – bTV, Nova и БНТ, в които тя е вложила над 85% от средствата си.

След тях се нарежда „БСП за България“ със 338 193 лв., което е с 96 хил. лв. повече в сравнение с предишната ни справка. При тях основно перо продължава да е договорът за Google реклама чрез агенция-посредник, който бе публикуван на интернет страницата на в. „Стандарт“. Това споразумение обаче включва показване на банери в сайтовете на още 25 други онлайн медии (сред които bradva.bg, petel.bg, vihrogon.bg, uniconbg.com, vecherno.com, vijti.com, onovini.eu, silnabulgaria.eu и др.). От столетницата са насочили средства още към обществената БНТ, партийната си телевизия, вестници и онлайн издания.

Вече четвърти са ГЕРБ-СДС с 319 636 лв. От коалицията са вложили едва около 22 хил. лв. в последната фаза на кампанията. Практиката на ГЕРБ-СДС продължава да е насочена към относително равномерно инвестиране в разнообразни медии – от големите телевизии, до печатни издания и онлайн агенции.

От „Възраждане“ пък имат двойно увеличение в разходите си за реклама спрямо данните от 20-и септември. Така партията е на пето място по разходи за медии с 310 105 лв. Те са следвани от „Има такъв народ“ със средства в размер на 173 561 лв.

Купуването и продаването на гласове са престъпления!

***

Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във FacebookInstagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама