Над 10 000 деца и ученици са върнати в училище тази учебна година от екипите, действащи по Механизма за обхват. Това показват данните от информационната система за неговото реализиране.
1 480 повече деца и ученици са върнати в образователната система през тази учебна година, с което броят им е нараснал на 10 180. В началото на учебната 2021/2022г. те са били 8 700. 1 324 повече са новообхванатите, които никога не са били записани до сега в детска градина или училище, така общият им брой става 7270, като през миналата година те са били 5946.
Общият дял на необхванатите в образователната система намалява на 5.28%, като в началото на миналата учебна година е бил 5.44 %, съобщиха от МОН.
Според експерти една от водещите причини за отпадане на децата и учениците в предучилищна възраст от образователната система е липсата на ангажираност и подкрепа от страна на семейството (31.90%). Други семейни причини, отсъствия по неуважителни причини и пропуски в обучението също водят до отпадане от училище.
Механизмът за обхват включва съвместна работа между експерти от три министерства – на образованието и науката, на вътрешните работи и на труда и социалната политика, заедно с представители на местната власт.
Още преди началото на учебната година служебният министър на образованието и науката проф. Сашо Пенов обяви дейностите по Механизма за обхват сред основните приоритети на МОН. По думите му трябва да се полагат всички грижи и усилия, за да могат повече деца да бъдат включени в образователната система. Затова и дейностите по Механизма се оптимизират. Едно от подобренията е, че регионалните управления на образованието вече имат по-добра връзка с ГРАО и МВР и могат по-ефективно да осъществяват дейността си по откриване на необхванатите от образователната система деца и ученици.
***
Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!
Добави коментар