За втора поредна година може да дадем вота си за най-важните теми, които са занимавали обществото ни през изтеклите 12 месеца. Анкетата на платформата за грамотност „Как се пише?“ дава възможност на всеки да гласува и така заедно да определим и обсъдим ключовите за нас въпроси.
От 4 до 11 януари всеки има възможност да даде своите предложения за думи на годината на страницата на сайта във Facebook и в Twitter. След това от 12 до 15 януари – от 30-те предложения с най-много гласове 5-членно жури от дългогодишни наблюдатели на обществените процеси ще помогне за отсяването на финалните десет думи и изрази, от които с общо допитване в периода 16 – 21 януари ще изберем първите три.
Темите на 2022-ра отново бяха много – и в международен план, и у нас: от войната, която разтърсва всички ни, включително и с икономическите си последици, до постоянната политическа криза в България, обръщат внимание инициаторите. Любопитно е кои сюжети и чрез кои думи са били в центъра на общественото внимание, колко са се променили за една година, а също и успяваме ли да водим качествен разговор за тях, пишат инициаторите.
Анализ на медийното съдържание
Проучването придобива още по-голям мащаб и дълбочина, защото в настоящото му издание ще бъде включена класация на най-употребяваните знакови думи и изрази в медиите на български език. Тя се основава на анализ на обширно онлайн съдържание, осигурен от партньорите на инициативата – системата за глобален медиен мониторинг и анализи Sensika. „Така, освен че отново хората ще имат тежката дума чрез гласуването в анкета на сайта „Как се пише?“, ще можем да обобщим годината и през окото на медиите и на влиятелните блогове. Вероятно и за самите медии ще бъде интересно да видят каква е картината на България и света, която те като цяло са представяли на своята аудитория“, споделя Павлина Върбанова.
***
Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!
Добави коментар