Пловдивчани харчат все по-малко хляб и месо

14:25, 18 апр 17 25 369 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Статистическите данни в динамика за по-дълги периоди от време свидетелстват за промени в структурата на потреблението на домакинствата в област Пловдив. За храна са изразходвани 1 184 лв. средно на лице от домакинството, сочи проучването на Териториално стотическо бюро в Пловдив. Относителният дял на разходите за храна от общия разход намаляват от 36.4% през 2015 год. на 33.8% през 2016 година. През 2016 г. се увеличават разходите за облекло и обувки в абсолютни стойности с 28.8% спрямо 2015 година.

През последната година домакинствата намаляват консумацията на хляб и тестени изделия с 3.0 кг и през 2016 год. Тя достига 77.1 кг средно на лице. Продължава тенденцията за намаляване на консумацията на месо. Така например консумацията на месо средно на лице през 2016 г. намалява с 0.1 кг спрямо предходната година. Консумацията на плодове се увеличава и от 44.6 кг през 2015 г. на 49.2 кг средно на лице през 2016 година. Консумацията на зеленчуци за същите години също се увеличава от 65.1 на 72.0 килограма. Известно повишение се наблюдава и при консумацията на кисело мляко, а също и на кашкавал. Минимално се намалява консумацията на прясно мляко - с 1.4 л спрямо 2015 година.

През 2016 г. годишният общ доход средно на лице от домакинство в област Пловдив е 4 381 лв., което е с 1.9% повече спрямо 2015 година. Работната заплата продължава да бъде основен източник за доходите на домакинствата. През 2016 г. работната заплата формира 57.4% от общия доход на домакинствата, а през 2015 г. - 60.5%. В номинално изражение доходите на домакинствата от работна заплата намаляват. През 2016 г. домакинствата са разполагали средно на лице с 2 513 лв., получени от работна заплата, докато през 2015 г. тези средства са възлизали на 2 602 лв., т.е. доходът от работна заплата е намалял с 3.4%.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама