„Повече от час мръзнем на гарата“: проблеми с новото разписание на БДЖ

16:15, 14 дек 21 25 3321 Шрифт:
Биляна Иванова Автор: Биляна Иванова

От 12 декември е в сила новото разписание за движение на влаковете на БДЖ. От дружеството съобщиха, че запазват действащия график в повечето региони на страната. За подобряването на услугата изтъкнаха, че са осигурени удобни връзки между влаковете с възможности за пътуване между повече населени места. Увеличават се и бързите влакове за по-добра връзка между Северна и Южна България.

Въпреки инвестициите, БДЖ е в тежко състояние от години. Холдингът има големи задължения, не достигат изправния подвижен състав и средствата за ремонти. Влаковете закъсняват с хиляди минути на година, а хигиената в купетата е занижена. Заради редицата нарушения, сред които и в обществени поръчки, от средата на тази година БДЖ е с ново ръководство. Новите директори поставиха сред приоритетите си точно подобряване изпълнението на графика.

Проблемите в държавните железници са известни на всички. За много българи влаковете са единствен вариант да се придвижват, за да работят. Често хората от близките населени места около големите градове пътуват за работа с влак сутрин и вечер. За това е важно графикът на влаковете да бъде съобразен с работното време.

Мръзнем на гарата

Наша читателка ни разказа за трудностите, пред които са изправени пътниците, след промяната на разписанието. „Повече от час десетки асеновградчани мръзнат на Централна гара заради променено влаково разписание. Промяната е абсурдна, направена бе без да се обяви никъде, а от БДЖ не обръщат никакво внимание на десетките жалби, които вече са подадени“, пише ни тя.

„Влакът по линия Пловдив – Асеновград бе изместен от 17.30 в 17.15 часа. За вас 15 минути може би не означават много, но за работещите до 17.00 часа в Пловдив, които не могат да стигнат до гарата за 15 минути, означават или да си тръгват по-рано от работа, или да стоят 1 час на гарата в тези зимни условия. Следващият влак е в 18.25 часа и пристига на гарата в Асеновград в 18.51 часа. Това е повече от час разлика“, разказва ни тя.

Повечето хора, които пътуват ежедневно, вече са закупили месечни карти при старото разписание. „Сега трябва да избирам – да я ползвам и да губя ежедневно по един час от деня си, или да я захвърля и да плащам всеки ден допълнително за автобус. Вероятно голяма част от пътуващите ще направят същото, ще пътуват с малките междуселски автобусчета, натъпкани в тази пандемията, защото ще са препълнени. Разбирам, че се прави ремонт, но няма как да няма друго решение. Аз имам личен автомобил, но съм избрала този транспорт защото е по-удобен за мен и по-природосъобразен“.

Това е най-натоварената влакова линия в България! И влакът в 17.30 часа може би е най-пълен заради работещите. Точно ли той трябва да се промени? Освен това е с прекачване“, оплаква се читателката.

***

Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във FacebookInstagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама