Плавателният път на река Дунав при Вардим има най-сериозна нужда от удълбочаване и разширяване. Това са показали измерванията с хидрографския кораб Дунав 1 на Агенцията за проучване и поддържане на реката от последните седмици. Работата там ще започне до месец. За подобряването на условията за корабоплаването Министерството на транспорта е отпуснало 3 милиона лева.
Почти година новият хидрографски кораб Дунав 1 проучва българския участък на реката. Той разполага и с лазерна система за 3D сканиране на речния бряг и инфраструктурата в близост до него, което дава възможност за анализ на ерозионните процеси, които настъпват в дълбочина. Измервания са правени в най-критичния участък, в рамките на 55 километра в района на островите Батин, Вардим и Белене.
„Той се характеризира с много острови, с голяма ширина на участъка, което предполага и доста интензивно натрупване на речни наноси“, обясни инж. Павлин Цонев – изп. директор на АППД, цитиран от БНТ.
Затова именно оттук, където се образуват най-много прагове, ще започне разширяването на плавателния път, за да няма затруднения за корабоплаването, когато падне нивото на реката. „Ще предстоят първите драгажни дейности за удълбочаване на речното корито, за да можем да гарантираме един устойчив фарватер през летния период“, допълни инж. Цонев.
В момента Агенцията за проучване и поддържане на река Дунав подготвя обществените поръчки за доставка на драга и съпътстващо оборудване – маневрен кораб, понтон и шалан за наносните отложения, за да може тя да извършва тази дейност. По изчисления на специалистите трасирането на фарватера ще излиза три пъти по-евтино, ако се ползва собствена техника.
Добави коментар