Анкетно проучване на тема „Изследване на информационното общество през 2017 година” провежда Националният статистически институт, чрез териториалните статистически бюра, в периода април – юни. Проучването се провежда на територията на цялата страна, съобщиха от Статистика – Шумен.
Проектът включва две наблюдения – „Изследване на използването на информационно-комуникационни технологии от домакинствата и лицата” и „Изследване на използването на информационно-комуникационни технологии и е-търговия в предприятията” и се провежда във всички държави-членки на ЕС по единна методология. Това дава възможност получената информация да бъде съпоставима на европейско ниво.
В област Шумен, в рамките на проекта ще бъдат посетени 126 домакинства от 4 града – Шумен, Нови пазар, Велики Преслав и Плиска и 7 села – Ясенково, Иглика, Дойранци, Каспичан, Пет могили, Овчарово и Мадара. Домакинствата са включени в извадката чрез използването на случаен подбор, с който се гарантира представителността на резултатите.
Наблюдението ще се осъществи от анкетьори-статистици, които са специално обучени за провеждане на персонални интервюта. При посещенията си в домакинствата те ще се легитимират със служебни карти.
Обект на изследването са домакинствата и лицата в тях на възраст между 16 и 74 навършени години.
По данни от проучването, проведено сред домакинствата през 2016 г. от Статистика – Шумен, относителният дял на лицата на възраст между 16 и 74 навършени години в областта, които използват интернет всеки ден или поне веднъж седмично е 60.0% (58.1% за страната). В областта жените са по-активни и по-често се възползват от удобствата на глобалната мрежа в сравнение с мъжете – съответно 60.3 и 59.7% (за страната – 58.5% при мъжете и 57.8% при жените).
Предприятията от област Шумен, които са включени в наблюдението през настоящата година (90 на брой) са от различни икономически сектори – преработваща промишленост, строителство, търговия, ремонт на автомобили и мотоциклети, транспорт, хотелиерство и ресторантьорство, административни и спомагателни дейности и други.
Респондентите имат възможност сами да определят начина, по който да подадат необходимата информация – онлайн или на хартиен носител, чрез анкетиране на място.
Целта на проекта е да бъде осигурена международно съпоставима информация за развитието и напредъка на информационното общество сред населението и бизнеса по различни показатели: достъп до интернет, използване на информационни и комуникационни технологии, електронна търговия, електронно правителство и други.
Добави коментар