Основното в пакета от мерки, които предприема министерството на образованието срещу агресията в училище, е че е насочен за реакция не като стане инцидент, а това което може да направи преди инцидента. В този процес са включени всички институции като Агенцията по социално подпомагане, Агенцията за закрила на детето, всички общините, които имат ангажименти по охраната и наблюдението в училищата. Важно е всички институции да работят заедно. Това каза днес в Сливен министърът на образованието в служебния кабинет проф. Николай Денков. Той е в града под Сините камъни за участие в „Училище по толерантност“, организирано от Център „Амалипе“.
„Има две важни промени в Наредбата за приобщаващо образование и в Наредбата за здравните кабинети. Те са насочени към оказване на помощ на учениците преди да се стигне до инцидент и във всяко училище да има медицинско лице”, каза още служебният министър.
Проф. Николай Денков посочи три основни причини за агресията в учебните заведения – средата, в която растат децата; нарушената система за извънкласни дейности, чрез която децата да са ангажирани след часовете; и това, че учителите са оставени сами да се справят с проблемите на учениците, без помощ от страна на психолози и други педагогически специалисти.
Министърът коментира и темата за отпадане от училище, като посочи че според статистиката има два типа проблеми – социалните, където семейството няма достатъчно средства и неизвинените отсъствия и липсата на мотивация децата да се обучават, като е необходимо училищата да станат по – привлекателно място за подрастващите.
„Не може да се очаква училището да обира всички проблеми, които обществото създава в различните линии”, заяви министърът по повод инцидента с оръжие в училищен двор в Пловдив. Проф. Денков добави, проблемът е по – скоро на МВР и службите, занимаващи се с контрол върху оръжието, а не училищните власти.
Добави коментар