„Провал“ за Община Велико Търново в одитните доклади на Сметната палата
13:44, 29 май 16
25
674
Шрифт:
Като „провал” ИПИ класифицира тези разходи и програми, които според одитните доклади не изпълняват заложените цели. Освен това в тази графа попадат и необоснованите харчове, неикономичното използване на средства, лошото управление на имуществото, съществените нарушения при обществени поръчки и др.
Одитът проследява и анализира възлагането и управлението на обществените поръчки в Община Велико Търново през цялата 2011-та година, когато до края на октомври, кмет на града бе д-р Румен Рашев, а след изборите, поста пое сегашният градоначалник Даниел Панов. Оценката на проверяващите е „провал“, заради липса на публичност и прозрачност при взимането на важни управленски решения и провеждането на процедури по реда на ЗОП. Освен това са допуснати нарушения при прилагането на закона за обществените поръчки, тъй като са поставяни необосновани ограничителни условия към участниците и непълно съдържание в обявленията, като освен това са обявявани обществени поръчки с идентичен предмет, а определянето за изпълнение е ставало по метода „договаряне без обявление“.
За Община Свищов, оценката от одита е „некласифициран“, а периода, който се обхваща е 01.01.2013 – 30.06.2014. И в Община Свищов са установени нарушения при прилагането на действащото законодателство в областта на възложените обществени поръчки. В Общината не са били приети и утвърдени вътрешни правила за административно ообслужване и контрол на действията по: надзор и актуване на имотите, управление и разпореждане с имоти – общинска собственост и не са изпълнени клаузи по сключени договори. Все пак одитът обобщава, че управленските решение по придобиване и разпореждане с общински имоти като цяло са в съответсвие с приложимото законодателство и вътрешните актове.
''Некласифициран'' е одитът и за Община Полски Тръмбеш за цялата 2013 -та година. В общината не са прилагани регламентирани контролни дейности. За две общински предприятия е допуснато изпълнение на едни и същи дейности. И в тази община обаче управленските решения, свързани с общинските имоти като цяло са в съответсвие с приложимото законодателство.
Като ''провал'', одитът на Сметната палата определя финансовия контрол в Община Павликени. Периодът на анализ обхваща 01.01.2011 – 30.09.2012. Причините за лошата оценки са няколко, сред които несъставянето на актове за общинска собственост за 1312 броя земеделски земи и за 6 имота в регулация. Към 30.09.2012 в общината са отдадени под наем 803 имота, със сключени общо 297 договора, от които 235 за отдадени под наем имоти – частна общинска собственост. При проверка за законосъобразност на взетите уравленски решения е констатирано: от наметелите на 48 имота не са представени ежегодно декларации за обстоятелствеността по чл.9, чл.12 и чл. 13 от НОНПОЖ. През одитирания период на търговските дружества, в които Общината е едноличен собственик на капитала, не са представени на общинската администрация и комисията за оперативен контрол - информации от всяко 3-месечие за размера на изплатените възнаграждения на управителните органи на дружествата и не са представни отчети за дейността им до 15-то число на следващия месец.
„Некласифициран“ е одитът за Община Елена за периода 01.01.2012 – 30.06.2013. Анализът е изготвен относно съответствията при финансовото управление на Общината. Изтъкнатите в одита причини за оценката са следните: бюджетният процес е организран в съотвествие със законовите изисквания и вътрешните правила и приетата вътрешна уредба е съобразена с действащото през одитирания период законодателство. Размерът на просрочените вземания обаче е съществен. Взетите управленски решения за събирането на такси и наеми на общинско имущество не са били достатъчни и ефективни. Управленските решения във връзка с организацията, упралението и разходането на бюджета през 2012 и до 30.06.2013 са законосъобразни и осигуряват изпълнението на приетите политики и дейности. Вътрешните правила обаче, които са свързани с управлението и разпореждането с общинско имущество не са актуализирани с промените в законодателството. Освен това, от кмета на общината не са определени вещите, които да бъдат застраховани.
Добави коментар