Над 18 хиляди клиенти е обслужила Приходната агенция във Велико Търново за три месеца
14:13, 06 юли 16
25
350
Шрифт:
Около 3700 са посетили приходната администрация в областния град заради въпроси, свързани със здравния статус. 5407 са посетили териториалната агенция по повод подаване на данъчни и осигурителни декларации и уведомления за трудови договори. За 889 клиенти причината е била уточняване на задължения по справки, получени чрез електронната услуга «Справки за задължения», а за 1224 – регистрация и промени в регистрацията. 2886 са го направили поради необходимост от издаване на документ, 305 – за да получат информация.
706 са посетили офиса на НАП, за да подадат заявление за подаване на документи по електронен път. Системата за управление на опашките е една своеобразна форма за противодействие срещу нерегламентираното извършване на услуги. Тя позволява и стриктен контрол върху работата на служителите. Системата автоматично отчита, както средното време за изчакване и за обслужване, така и средното време, за което даден инспектор извършва съответната административна услуга.
867 граждани са получили своя ПИК /персонален идентификационен код/. С тях от началото на годината заявилите ПИК са общо 1971 граждани. Засилен е интересът към нПИК най-често от страна на физическите лица, докато при юридическите, преобладава използването на квалифициран електронен подпис /КЕП/. Причина за това са ежемесечните контакти на фирмите с приходната агенция.
С ПИК работниците и служителите могат да осъществяват и контрол върху дейността на своя работодател, проследявайки направените осигурителните вноски. Родените след 1960 г. могат да получат информация за частните пенсионни дружества.
Добави коментар