СБЛЪСЪК: Трябва ли да отпаднат теми от матурите?

09:00, 13 апр 21 / Сблъсък 25 6049 Шрифт:
Цветилена Симеонова

Да бъде ли редуциран учебният материал, формиращ матурите след 7. и 12. клас? Темата е сред най-широко дискутираните в образователните среди през последните седмици. Причината естествено е необичайната учебна година заради пандемията, по време на която учениците учиха ту от чина, ту от екрана на компютъра.

„За“ промяна в материала за матурите се обяви омбудсманът Диана Ковачева. Тя определи като повод за това жалби на родители и ученици, свързани с непълното усвояване на учебния материал по време на дистанционното обучение. Като аргумент посочва факта, че през настоящата учебна 2020/2021 година присъственото обучение за седмокласниците и бъдещите абитуриенти е едва около 30 дни. „Децата се нуждаят от подкрепа и възможност да покажат знанията си в нормални учебни условия, а не в момент, когато има сериозен риск от зараза“, категорична е Ковачева.

На същото мнение е и председателят на Синдиката на българските учители Янка Такева. „Началното училище ще навакса, но в матурите трябва да има промяна, да се коригират някои от темите, да бъдат редуцирани и прегледани много добре. Темите по история и БЕЛ трябва да се редуцират, последните теми да отпаднат. Те няма да бъдат задълбочено предадени на учениците”, заяви тя и обяви, че ще предложи на отраслов съвет кои точно теми да отпаднат.


Снимка: Pixabay

От синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“ обаче са категорични, че редуциране на материала не трябва да има. „Огромна част от учебните часове на двата випуска бяха в режим на електронно обучение от разстояние, но това беше решение за запазване на човешки животи и безспорно си струваше. Този подход беше прилаган към цялата система, тъй че не са били толерирани едни или други ученици, паралелки или региони. Електронното обучение в България се провежда на добро европейско ниво и образователната система се справи отлично в създалата се ситуация“, смята председателят д-р Юлиян Петров.

Според началника на Регионално управление на образованието за София-град Ваня Кастрева също няма основание за намаляване на материала. Според нея ефективността на онлайн обучението зависи от домашната среда, но категорично не значи неучене. Отговорност на учителите е да бъдат във връзка с родителите, за да се намалят дефицитите. „Смятам, че дванадесетокласниците нямат основание да искат редуциране на учебния материал, защото те отдавна знаят за зрелостните изпити. Въпрос на организация и мотивация е да се подготвят за тях“, коментира Кастрева.

 

***

Важното за теб е на Topnovini.bg! Последвай ни във Facebook, Instagram и Twitter, ела и в групата ни във Viber! Значимите теми и различните гледни точки са още по-близо до теб! Всички са в социалните мрежи – ние също, чети ни!

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама