На специално събитие преди броени дни в София GARB представи своята иновация - метрика за изследване на аудиторията на външната реклама.
''Интересът към събитието бе изключително голям, а отзивите, които получихме след представянето - повече от положителни. Бихме искали да благодарим на всички, които присъстваха, и за интереса на всички, които не успяха да дойдат, но заявиха готовност и желание да работят с новия ни продукт. Работим върху това да предоставим услугата в максимално кратки срокове и пазарът на външната реклама да разполага с акуратна и адекватна метрика'', казаха от GARB.
''В продължение на години пазарът страда от липсата на метрика за изследване на външната реклама. Дългосрочните перспективи пред участниците в сектора вследствие на проведените конкурси от Столична Община, както и последвалото окрупняване на пазара доведоха до предпоставки да може да се реализира тази идея'', разказа Милен Попов, собственик и изпълнителен директор на Идея Комм АД - най-голямата компания за външна реклама в България, с над 20 годишна история, която заема и лидерско място на пазара в София.
Според него външната реклама ще може да докаже своята ефективност пред рекламодателите по отношение на таргетиране, позициониране и изпълнение на рекламни кампании, в съответствие с конкретните нужди на рекламодателите.
Рекламодателите, от своя страна, ще могат реално да оценят ефективността на вложенията си в медията, а това ще позволи на външната реклама да заеме още по-сериозен дял в рекламния микс.
Потърсихме за коментар и Владимир Стоилов - управляващ директор на Wavemaker за България, част от Ogilvy Group, работил за едни от най-големите клиенти на пазара за външна реклама през последните 12 години:
''Работата на всяка медийна агенция се основава на пийпълметрични данни за потреблението на различните медийни канали. Ако досега имахме подобни данни за почти всички канали, макар и несъвършени, то за външната реклама никога не сме разполагали с такива. В този смисъл инициативата на GARB е истинска иновация за пазара. Заявката, която колегите дадоха по време на представянето, е много висока и се надявам с времето да я оправдаят. Измерването на външната реклама е предизвикателство в световен мащаб, което е намерило различни решения на различните пазари.''
Той допълни, че подобно измерване би следвало да доведе до положителна промяна за всички по веригата, за рекламодателите и медийните агенции, които вече реално ще знаят до колко човека достига посланието им, ще могат да оценят цената на контакт и ще могат да я сравнят с останалите медии. Метриката ще позволи да се прави обективна оценка и сравнение, както на различните позиции, така и на цялостната ООН кампания - подбор на позиции и формати, обхват и пр. (ООН - out-of-home advertising - външна реклама).
След дълги години липса на реална оценка на вложенията в този рекламен канал, GARB предложи първото по рода си изследване, което да разреши проблем като този.
Добави коментар