Betindex отбелязва: Електронните спортове превзеха сцената през 2020

14:24, 10 апр 20 / Спорт 25 1143 Любомира Николова

2020 г. донесе на почитателите на спорта такава суша откъм мачове и състезания, на каквато светът не е ставал свидетел в телевизионната епоха. Всъщност, нещо подобно в глобален мащаб се случва за последно през Втората световна война, и то отново не чак с такъв обхват (в Испания например шампионатът не се прекъсва, същото се отнася и за България през повечето време).

Пандемията коронавирус опразни залите и стадионите, но все пак запалянковците получиха възможност да намерят заместители на своята страст. Говорим, разбира се, за електронните спортове.

Те не са новост, включително и в света на онлайн залозите. Още след излизането на пазара на най-популярните игри през 90-те години на миналия век започна да се оформя идеята за състезания за най-способните геймъри. Такива надпревари са факт повече от две десетилетия, а срещите на компютърния “терен” все по-често намират място и в менютата на букмейкърите. И така се стигна до пролетта на 2020-та, когато eSports получиха възможността да превземат сцената, както сполучливо отбелязват от сайта за спортни и хазартни анализи Betindex. Този вид игра не само се радва на значително повишен зрителски интерес, но намира и все повече последователи в платформите за интернет залози като тази на bwin например. При това мачовете или надпреварите не са само веднъж или два пъти седмично, а се провеждат практически непрекъснато.

Преки предавания на най-интересните мачове

И при електронните спортове има директни излъчвания. Особено когато става дума за компютърните варианти на футбола и баскетбола, да речем, както е при игри като FIFA и NBA, това, което виждаме на екрана, все повече се доближава до реалността. В седмиците, в които футболните запалянковци няма как да наблюдават изявите на звездите от Ливърпул, Барселона или Ювентус, могат да заменят това зрелище, като гледат същите “изпълнители” във вселаната на eSports.

Там обаче съдбите на любимите отбори са управлявани от умели геймъри, които се изправят един срещу друг посредством конзолите. Така че там веме изходът не зависи само от качествата на електронните двойници на Мохамед Салах, Лео Меси или Кристиано Роналдо, а и от уменията на неизвестните доскоро никому майстори на джойстика. А при такава комбинация вече изходът става по-трудно предвидим.

Напълно е възможно също така Манчестър Сити, да речем, да играе два или три мача едновременно. Това означава, че селекцията на “гражданите” е използвана в няколко различни турнира на геймъри, които се провеждат паралелно в един и същ часови интервал.

В условията на принудителна социала изолация все повече хора се включват в подобни интерактивни онлайн надпревари. Част от света на електронните спортове стават и самите спортисти – истински футболисти играят на FIFA, звезди от Евролигата се срещат в двубои от най-новата версия на NBA и т.н. В програмите на букмейкърите все пак не се допускат всякакви участници, а само доказани в уменията си геймъри. Лайв стриймингът на някои от “гвоздеите” в еSport менюто дава възможност да видим лицата на доскоро малко познатите властелини на джойстика. В този безпрецедентен период именно те се превръщат в звездите, които събират вниманието на публиката.

 

 

 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашия коментар беше успешно пуликуван!