Американският университет с кампания срещу фалшивите новини

15:20, 12 апр 17 25 488 Шрифт:
Автор:

Като част от състезанието P2P, студенти от осем държави - Албания, Беларус, България, Хърватия, Молдова, Украйна, САЩ и Русия, пуснаха в ход кампанията “#CareWhatYouShare”. 

"Вълната от фалшиви съдържания достигна нов връх и все повече теми и сфери на социално-икономическия живот стават обект на радикализиране и фалшификация. Създаването на тази кампания ме накара да погледна на нещата по друг начин, да проверявам всичко, което чета, и ме вдъхнови за промяна", каза четвъртокурсничката в АУБ от Украйна Анна Зохородник.

Фокусът на кампанията е обществото да се осведоми за разпространението на фалшиви новини и съдържание, както и да се увеличи медийната грамотност сред тийнейджърите, които са най-важната цел и лесна мишена на екстремистки послания. 

Целта на кампанията е превръщането на проверката на факти в тенденция сред тийнейджърите, което не само ще увеличи тяхната грамотност, но ще повиши тяхното самочувствие сред връстниците им, което ще е допълнителен стимул да се присъединят към това движение. 

Като част от кампанията ще бъдат проведени две състезания в социалната мрежа, които ще са повод за създаване на полезно съдържание, генерирано от потребителите.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама