12 000 души уточниха здравния си статус от началото на годината досега, съобщават от офиса на НАП в Хасково. Изясняването на здравноосигурителните права е сред най-търсените услуги в администрацията, като през лятото и в края на годината се наблюдава допълнително увеличение заради българите, работещи в чужбина, които по това време на годината се връщат за отпуск или почивка.
По този повод от НАП напомнят, че проверката на здравен статус и на дължими вноски за здравно осигуряване са възможни също така с персонален идентификационен код (ПИК) и на информационния телефон на Агенцията 0700 18 700.
3 000 нови персонални идентификационни кода са издадени на жители на областта през тази година. С ПИК 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата могат да се извършват редица справки и да се ползват по електронен път от страната и чужбина десетки услуги, сред които: подаване на данъчни и осигурителни декларации, справки за задълженията с възможност за плащания, издаване на удостоверение за липса или наличие на задължения и много други.
47 400 са обслужените клиенти в офиса на НАП в Хасково за първите шест месеца на годината. Близо 11 000 от тях са дошли, за да подадат декларации за дължими данъци или осигуровки, 10 700 – за да получат удостоверения и да уточнят публични задължения към бюджета.
Добави коментар