Средства за робот Локомат събират деца и родители от ХI-то основно училище „Николай Лилиев” в Стара Загора. Те се включват в кампанията на българската офталмоложка доктор Анелия Хохвартер, която върна зрението на техния съученик Мишо, след безплатна операция.
Локоматът е уред за раздвижването на хора с детска церебрална парализа, инсулт и други тежки заболявания. Подкрепата им за каузата е и жест на благодарност към доктор Хохвартер, за доброто, което тя стори за Мишо.
Миналата година по време на лятната ваканция, старозагорският ученик Михаил Иванов е ударен с пръчка в дясното око. След прегледи става ясно, че второкласникът се нуждае от операция. Клиника в Израел иска 12 000 долара за интервенцията. Сумата е непосилна за семейството на детето.
Неговата учителка Димитринка Костова даде началото на кампания за събиране на средства. Тя се отказа от цветя за 15-ти септември и призова парите от тях да се събират за операцията на Мишо. Стотици хора откликнаха на идеята и сумата бе събрана.
Българската лекарка Анелия Хохвартер, която работи и живее във Виена, гледала репортажа за учителката и предложи да оперира безплатно малкия Мишо. Българката е известен офталмолог в клиниката по очни болести „Рудолфщифтунг“ и научен работник в института „Лудвиг Болтцман“ по ретинология и биомикроскопична лазарна хирургия. Има опит в операциите на перде, отлепване на ретината, лечението на глаукома и витреоретинална хуриргия (над 3000 операции).
Днес съучениците на Мишо и доктор Хохвартер се срещнаха в класната стая.
„Исках да видя децата и да им изкажа моето възхищение от това, че са единни и че са добри”, сподели развълнувана лекарката. Тя сподели, че операцията е била трудна, но Мишо вече вижда.
„Ние пък сега решихме да се отблагодарим за този жест, като се включваме в кампанията за събиране на средства за Локомат, който може да помогне на много хора”, обясни Димитринка Костова. Вече са събрани 1476 лева за кампанията.
Според д-р Анелия Хохвартер апаратът може да се закупи за 370 000 евро, като в цената влиза 3-годишно сервизно обслужване, доставка и обучение на персонал. Тя започна кампанията още м.г. с представянето на романа си „Пътуване”, средствата от чиято продажба са предназначени за кампанията.
Добави коментар